فواید درس خواندن در تابستان
نوشته شده توسط : پاسخدون

فواید درس خواندن در تابستان

اهمیت تابستان در موفقیت توی کنکور به کسی پوشیده نیست. اما بیشتر بچه ها حس درس خوندن و مطالعه رو ندارند. حالا چرا ؟ اونهایی که سال قبل امتحان نهایی دادند و تازه از مدرسه راحت شدند، میگن میخوان استراحت کنند و این فضا فاصله بگیرند اما این کار درست نیست. شما سال آینده کنکور دارید و وقت هم اون طور که فکر میکنید زیاد نیست. نمیخواهیم به شما استرس بدیم اما واقعا توی مقطع مهمی از زندگی هستید و نباید این فرصت های طلایی رو از دست بدید. چند روز بعد از امتحانات مدرسه استراحت کنید و اگر میتونید به یه مسافرت برید و از اون به بعد برای کنکور سال آینده شروع کنید. بعضی از بچه ها که سال چندم هست که کنکور میدن هم اعتماد به نفس کاذب دارند که ما از بقیه جلوتر هستیم و میتونیم از بعد از تابستون شروع کنیم اما این هم خوب نیست. شما توی تابستون با آرامش میتونید درس های قبل رو مرور کنید و روی نقاط ضعف متمرکز بشید. پس چه امسال سال اول هست که کنکور میدید و چه پشت کنکوری هستید، تابستون رو از دست ندید. مطالعه تابستون کمک میکنه که از درس و مطالعه فاصله نگیرید و ادامه مسیر خیلی راحت تر میشه. در ادامه این مقاله بعضی از فواید درس خواندن در تابستان رو براتون میگیم:

دانسته های خودتون رو زنده نگه دارید

واضح هست که شما اگر مطلبی رو مرور نکنید، فراموش میکنید. بعد از فراموشی هم خیلی از زحماتی که قبلا کشیدید، از دست میره و باید دوباره کاری زیادی انجام بدید. پس با یه زحمت کوچیک این مطالب رو برای خودتون زنده نگه دارید. این قضیه در مورد مطالبی که توی سه ماهه اول سال خوندید، خیلی صدق میکنه. شما اگر توی اواخر مدرسه و همزمان با امتحانات نهایی مطالبی رو خونده باشید و خیلی هم وقت صرفش کرده باشید. اگر اینها رو توی تابستون ول کنید. اول مهر که رفتید مدرسه، دوباره باید از اول شروع کنید و واقعا این زمان حیف میشه.

برای سال بعد آماده بشید

اگر شما توی تابستون درس خونده باشید و پیش مطالعه داشته باشید. با شروع سال تحصیلی میتونید برای مطالب سال جدید برنامه ریزی دقیق تر بکنید. خودتون رو به راحتی به منابع آزمون های آزمایشی برسونید. استرس خودتون رو کم کنید و خیلی با روحیه تر توی کلاس های درس حاضر بشید و نگران مطالب سالهای قبل دیگه نیستید.

خودتون رو دقیقتر ارزیابی کنید

وقتی که شما مدرسه میرید، معمولا گرفتار درس ها و امتحانات و تکالیف و … هستید و خیلی دقیق نمیتونید وضعیت کلی و نقاط قوت و ضعف خودتون توی هر درس رو شناسایی کنید. توی تابستون با درس خوندن میتونید این فرصت رو به خودتون بدید که کامل وضعیت خودتون رو متوجه بشید و دقیق برای آینده برنامه ریزی کنید.

عقب موندگی ها رو جبران کنید

توی دوران مدرسه خیلی برای بچه ها پیش میاد که بعضی از سرفصلها رو خوب نمیتونند مفهومی بخونند و تست بزنند و به خاطر کمبود وقت سرسری از اونها رد میشن. دوران تابستون خیلی برای مرور این بخش ها مفید هست. از بخش های سخت کار شروع کنید و اگر میتونید از دوستان یا کسانی که اون مطلب رو خوب خوندند کمک بگیرید. این خیلی خیلی بعدها کمکتون میکنه و با زیاد شدن فشار کنکور شما خیالتون از این بخش های سخت راحت هست.

شرایط محیطی مناسب رو پیدا کنید

توی تابستون شما میتونید شرایط و جاهای مختلفی که باهاش راحت هستید رو امتحان کنید و بهترین مکان و زمان مطالعه رو برای آینده خودتون شناسایی کنید. مثلا توی خونه بیشتر بازدهی دارید یا توی کتابخونه ؟ توی خونه چه وقت هایی بهتر درس میخونید؟ توی کتابخونه چه جوری راحت تر هستید؟ عوامل حواس پرتی شما چیه ؟ چه جوری از شر اینها خلاص بشیم ؟ در واقع تابستون وقت سعی و خطا برای پیدا کردن بهترین شرایط هست. اما توی ماه های آینده باید ریسک این کارها به حداقل خودش برسه و زمان رو از دست ندید. پس پایه رو توی تابستون محکم کنید. حتی توی تابستون میتونید با پدر و مادر یا مشاوران خودتون هم مفصل صحبت کنید و شرایط رو باهاشون بررسی کنید تا دیگه این مشکلات براتون تکرار نشه.

نتیجه گیری

توی این مقاله بخشی از فواید درس خواندن در تابستان رو براتون گفتیم. این فواید فقط محدود به این موارد نیست. اکیدا توصیه میکنیم که از تابستون و با قدرت شروع به درس خوندن کنید و بدونید چیزهای گران بها رو باید با تلاش به دست بیارید. مطمئنا بعد از قبولی توی دانشگاه با خودتون میگید که این همه تلاش ارزشش رو داشت و اون موقع از خودتون راضی هستید و عذاب وجدان ندارید. ممکن هست که اول کار اذیت بشید اما با ساعات مطالعه کم شروع کنید تا به اوج خودتون برسید. خیلی هم لازم نیست به خودتون فشار بیارید که از درس زده بشید. اگر با برنامه درس بخونید موفقیت شما توی قبولی حتمی خواهد بود. اگر مشکلی در این زمینه ها داشتید ما بیصبرانه منتظر سوالات و نظرات شما هستیم. با ما در ارتباط باشید.

فواید درس خواندن در تابستان توسط پاسخدون





:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 مرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: